Δράσεις του Τμήματος Γ1

Τα παιδιά του Γ1, στα πλαίσια της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας κατά της Βίας στο Σχολείο, πραγματοποίησαν τις παρακάτω δράσεις:

Συζήτηση με τους μαθητές προκειμένου να ενημερωθούν για α) Τις κύριες μορφές σχολικού εκφοβισμού β) Τις αιτίες γ) Τους ρόλους σε ένα περιστατικό σχολικής βίας (θύτης, παρατηρητής, θύμα). Αφόρμηση της συζήτησης αποτέλεσαν δύο βιβλία: «Η Αγκαλιά που ψήλωνε» του Μάριου Μάζαρη και «Η μέρα που έγινα και εγώ «λύκος»» της Amélie Javaux. Οι μαθητές μοιράστηκαν συναισθήματα και προσωπικές εμπειρίες επί του θέματος. Η συζήτηση εμπλουτίστηκε με παρουσίαση σχετικού υλικού στην αίθουσα προβολών και με φύλλα εργασίας.

  • Προβολή ολιγόλεπτων video από την ιστοσελίδα milatora του Χαμόγελου του Παιδιού για να κατανοήσουν:

α) Τις συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού και τους τρόπους αντιμετώπισής του (Μίλα τώρα)

β) Τους τρεις διαφορετικούς ρόλους.

Καταγραφή απόψεωντων μαθητών σχετικά με την έννοια του σχολικού εκφοβισμού (καταιγισμός ιδεών/ ιδεοθύελλα). Χρησιμοποιήθηκαν δύο προγράμματα για την τελική παρουσίαση των απόψεών τους. Το coggle, με το οποίο δημιουργήσαμε ένα εννοιολογικό χάρτη και το wordart, με το οποίο φτιάξαμε ένα συννεφόλεξο.

Ομαδική δραστηριότητα. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και η καθεμία ανέλαβε έναν από τους τρεις ρόλους ( θύτης, παρατηρητής,θύμα). Σχεδίασανμία ανθρώπινη φιγούρα που αντιπροσώπευε το ρόλο που είχε η κάθε ομάδα (εικαστική παρέμβαση). Αφού συζήτησαν,έγραψαν στο εσωτερικό της φιγούρας τι νιώθει πχ το θύμα και στο εξωτερικό πως συμπεριφέρεται. Η κάθε ομάδα παρουσίασε την δημιουργία της στις άλλες και έγινε συζήτηση για εξαγωγή συμπερασμάτων.Αναπτύξαμε την άσκηση βασιζόμενοι σε ένα υλικό που σχεδιάστηκε από το Χαμόγελο του Παιδιού στα πλαίσια του προγράμματος European – AntiBullying Campaign και της εκστρατείας ΚΑΝΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ…. ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ.

Η τελευταία δράση ήταν η δημιουργία anti-bullying αφίσας στην οποία συγκεντρώθηκαν οι απόψεις των μαθητών, όπως αυτές είχαν αποτυπωθεί στις προαναφερθείσες δραστηριότητες.

Οι παραπάνω δράσεις είχαν ως στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των μαθητών για την ενδοσχολική βία και την υποβολή προτάσεων για δημιουργική επίλυση των συγκρούσεων που προκύπτουν.Μέσα από τη συζήτηση εντόπισαν πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των παρατηρητών και πώς οι παρατηρητές μπορούν με τη συμπεριφορά τους να υποστηρίξουν αυτόν που εκφοβίζεται. Επίσης, διέκριναν την σπουδαιότητα του συνθήματος «Μίλα».